4 januari 2010

Jag knarkar inte, jag lovar

Glömde bort dagens viktigaste. Låg i soffan och myste på morgonkvisten med Zäta på magen. På tv denna tidiga morgon gick inte mycket att se på men när jag blev less på att zappa slutade det på Bondgården (kan den ha hetat så). En tecknad film alltså om djur på en bondgård. Tecknat är för övrigt underskattat på morgonen. I alla fall. Huvudrollsinnehavaren var som jag förstod det en ko. Det såg ut som en ko (den var svart och vit och hade spenar) och benämdes som en ko i översättningen. Men kon är alltså en han. Rätta mig här om jag har fel men en ko är väl alltid en ko. En hon med andra ord, inte en han. En han är väl en tjur eller möjligtvis en stut eller oxe då. Sen får kon(!) och hans(!) flickvän, ännu en ko då (denna hade dock en rosett på huvudet, spenar och långa ögonfransar så skillnaderna mellan hankon och honkon var..märkbara..) en kalv. En hankalv. Med spenar! Whatthefuck!

Inte underligt att världen ser ut om den gör och barn tror att fiskpinnar är rektangulära fiskar som simmar runt i frysdisken.

1 kommentar:

Jessica sa...

hohoho så sjukt...
Jaa, inte konstigt att dagens unga har noll koll. SOm jag, 18 år. Minns du kossorna å mjölken?! xD