10 november 2010

Tänkt att det kan vara så okul med en bok

Ny dag nya minusgrader. Idag står skolarbete på agendan. Vi ska göra en presentation om utbudet av turistaktiviteter i vår hemkommun. Är det nåt Pite är bra på så är det ju att locka turister iallafall. Annars har vi en fet telefonkatalogs-stor bok på engelska som kostar 350 kr och som vi BARA ska använda i 3 veckor. 3 veckor!!! Och sen ha tenta på. För det är ju inte så att vi kan använda samma litteratur i turismkunskapen som fortsätter efter jul. Nej alla vet ju hur fett studenter har det så dom har säkert råd. Hade jag dessutom velat trycka en tjock faktaspäckad bok utan bilder på engelska hade jag sökt läkarprogrammet. Finns en anledning till att jag inte gjorde det (förutom det uppenbara att jag förmodligen skulle injicera kaustiksoda som propplösare vid en hjärtattack, för det är väl det man använder va?) och det är att man dampar loss efter 50 min och inte längre kan sitta still. Finns visst en massa bokstavsförklaringar för det nu för tiden.

Trösten är väl att -20 lämpar sig bra som en innesittardag.

1 kommentar:

Jessica sa...

Jag säger det igen: ÄLSK DÄ!!