9 april 2013

Tjoo

Idag har vi lekt plockepinn a'la big size på jobbet. Imorn blir det inte lika roligt. Då måste vi röja upp skräpet.


Idag har jag även svurit över en röd och ilsket inflammerad hälsena som såg dagens ljus igår efter en joggingtur. Jag gissar på att jag åkt för mycket skidor. Går det ens? 
Nå, nu när jag har skidförbud och joggning förbud ett par dagar passade jag på att testa vår hemmis släde ordentligt nere på isen. En uppfinningsrik sak som Mickes farbror gjort. Den funkade galant.


Därefter avslutades dagen med en fälld räv. Jag stod i sovrummet och spontanspanade ner mot älven när jag såg en räv raska över isen. Micke sprang ut för min bössa är inlämnad på en så kallad makover. Det visade sig att det inte bara var en utan två rävar nere på isen. Och mycket riktigt och lyckat så föll den större efter lite lockande. Det var visst en gubbe. Den andra, mindre, var förmodligen en tik. Hen satt lugnt kvar och tittade fast skottet gått. På betryggande avstånd. Ja, jag skulle definitivt gissa på att det var en tik. Hen var ju mycket smartare.




2 kommentarer:

ma sa...

Händelserik dag i skogen.

Erika sa...

Vad gör man egentligen med en räv efter man skjutit den? Äter man den eller är det pälsen man vill åt? *nollkoll* *stadsråtta* ;)