12 juni 2014

Jomen hallå

Lätt otvättat och okammat hår, blek hy, fläckiga kläder, lite sådär urvattnad och tom blick. 
Jag tänkte att, varförgöra nåt halvdant, jag kliver in i rollen som småbarnsförälder med öppna armar och omfamnar allt som hör till. 
Vem ska se mig i byn liksom.

Inatt satt jag och damen och kollade in NHL finalen. Hon var hockeysugen och på bra humör. Annars brukar hon sova natten lång men vem är jag att neka henne lite kvalitetshockey. Detta har gjort att vi sovit bort halva morgonen och hela eftermiddagen. 

Inga färska husbilder. Just nu är det som bara ångspärr och regling nere och rivning uppe. Vi har beställt allt till nya delen av grunden plus en del annat. Och igår var en lantmätarsnubbe här och skulle mäta ut tomten. Han typ vandrade ut i skogen och försvann i fyra timmar. Sen kom han tillbaka och sa att han inte hittat alla punkter han behövde. Han skulle alltså vara tvungen att komma tillbaka. Jo jag tackar för den timpenningen. Fy fan vad dyrt det kommer att bli. Trodde att dom bara blippade in sig mot satelliter och gps:ade lite. Tydligen inte. 

Jävlar till att ha monopol den där instansen, lantmäteriet. 

                

2 kommentarer:

ma sa...

Ibland tror jag att dom "misslyckas" med flit dom där snubbarna. Allt för att få fakturera 😁.

Erika sa...

Vilken mysig bild! :) Lite NHL-final mitt i natten lät ju jättetrevligt. ;)