26 juli 2014

Lite annat

Sen Aili bestämde sig för att göra entré, för sisådär drygt 2 månader sedan, har jag inte läst en dagstidning. Än mindre en bok. Så när en vän tryckte en bok i näven  på mig igår tänkte jag att jag skulle ge den en chans. Iallafall när hon sover, även om hon gör det på mig för det mesta. 

Den kändes även lite mera intressant just för att den är skriven av en tjej som delvis bor i Vittangi. Jag öppnade den imorse när hon sov första svängen och betade sen vidare varje gång bestämde sig för att blunda igen. Vet inte om det bara var tur i kombination av en lättläst bok eller om Aili faktiskt tyckte att jag behövde läsa nåt annat än bloggar och facebookskvaller och därför tutade på ovanligt länge men jag har faktiskt läst ut hela. Nyss. 

Bra var den också.


Inga kommentarer: