24 oktober 2014

Rörmokardikt

Jo så var det ju detta med en rörmokare. Vi har ju fått våran panna men vad hjälper det när vi ingen rörmokare har. 
På nedervåningen har vi faktiskt bara golv, lite tak kvar, tapeter och uppsättningen av ett kök kvar innan vi kan flytta in!

Eller ja nu är det ju inte riktigt sant för den där $>%*# rörmokaren dyker aldrig upp. Han ska liksom fixa några små detaljer
som värme och vatten. Jag har ringt och ringt hela veckan, ja till och med rimmat ihop ett sms som jag bjuder på. Jag börjar bli rätt så grinig nu faktiskt. 

"En stilig panna det sannerligen var men vad gör det när jag ingen värme har. Jag trycker på knappen om och om igen men det verkar va nåt fel, är den verkligen hel? Den varken blinkar, lyser, värmer eller låter, måste jag då lämna den åter? Det verkar som att jag behöver en röris som fixar detta åt mä. Dock är det så trist att sitta å vänta på att va sist men vad har jag för val när jag ingen röris har..."

Vad mer för hintar behöver människan liksom.

3 kommentarer:

ma sa...

Får nog gå över till hot och våld, hänga upp människan i tummarna t.ex. ;-)

mo sa...

Hota med att inställa betalningen

Erika sa...

Jo, att informera om "inget jobb=inga pengar" brukar sätta fart på hantverkare! ;)

Huset ser fantastiskt ut! Vilket jobb ni gjort alltså - helt galet! :D

Och lillan växer så det knakar! Visst är det rätt skönt i varmbadet? Vi var där rätt ofta med Z när han var liten, han älskade det verkligen. :)

Ta hand om er!

många KRAMAR!