9 januari 2015

Jag har en ny sjuka

Tygblöjesjukan.

Den blir som ett beroende och är farligast när man ska natta barn. 
Då den lilla/lille somnat och man ligger kvar den där obligatoriska stunden för man vet att de eventuellt och mycket troligt vaknar till om man går för fort, då blir det lätt att man plockar fram den där mobilen. Lika lätt går det sen att hamna på "the place to be" på fejjan, om man som jag, nördat in lite lätt. 

Tygblöjor köp-och sälj.

Ja det är precis som ni föreställer er. Fast värre. 
Folk är som tokiga och det köps och säljs som om det vore en bazaar som man ibland hamnar på i utlandet. 

Och det är så trevligt.

Det blir också lätt och fort lite dyrt.

Fast det man inte kan använda säljer man ju vidare. Då blir det ju inte så farligt. Eller..

Dessutom spar jag ju pengar när jag inte köper en massa engångs. Och bara tänkt på vad jag gör för miljön. Tur jag har nåt att roa mig med på kvällarna. 



1 kommentar:

ma sa...

Sämre och dyrare sjuka kan man ju ha 😜