1 juni 2015

Det kom ett klagomål

Hoppsan är det redan första juni.

Andra hälften klagade på att jag inte har uppdaterat läget på bloggen för den sjukligt intresserade läsarskaran.
Det kan ha något att göra med att han behöver se vad som händer med huset på bloggen annars har det liksom inte hänt. Logiskt.

Läget är därför följande.
Både Ailis rum och det tänkta gästrummet är redo för spackel, tapet och golv.
Allrummet fick sig kärlek i helgen då alla väggar kläddes med gips, detta trots att svärfar har rymt till utlandet (utan att ha lämnat in en ledighetsansökning). Såklart var det jag som rycket in som riddaren i skinande rustning och hanterade skruvdragaren som om den vore min förlängda arm. Micke undrar nog än vad som egentligen hände.
Att min episka insats aldrig ens existerat om inte en viss mormor kommit upp är en annan historia.

I allrummet saknas det alltså även innertak än förutom spackel, tapet och resten.
Ja, fast jag var där. Fattar inte själv hur det kan vara möjligt faktiskt.

Vi hann iallafall med att städa ur hela övervåningen också, utom i vårt blivande sovrum. Det är helt enkelt ingen idé då hela sovrummet används som sågverkstad. 
Förresten, gips dammar. En hel del.




1 kommentar:

mo sa...

Hör till skaran som väntat på uppdatering, men nu är det gjort. Ser lovande ut.