6 oktober 2015

Ridå

Igårkväll snörde jag på mig joggingskorna och fick ett imponerande norrsken med mig på turen.
Sen kom jag hem, duschade och lallade på lite. 
Hämtade telefonen för att ställa väckarklockan samtidigt som jag gick för att borsta tänderna. Går in på toa, tror att jag tänder lampan samtidigt som jag sträcker mig ut för att flippa upp toalettlocket. Missar lampknappen och sträcker mig akrobatiskt tillbaka för att tända samtidigt som högerhanden får eget liv och liksom bestämmer sig för att frihandsvolta telefonen i ett elegant svanhopp. En millisekund senare hör jag ett "plums" och jag förbannar mitt multitaskande.

Nu ligger den på torken. Igen.

För några veckor sen var det ett såpabad. Den här gången ville den visst gå mer dirty. Jag tror den är less på min ägande hand.