27 september 2010

Infrastruktur, vad är det?

Inte för att börja morgonen med att gnälla. Jag har ändå bara varit uppe sen kl 05.25 för att hinna kasta i mig frukost, mata hunden och göra annat som man måste. Sen iväg med bil 06.25 för att hinna med bussen som avgår 07.00. Bussen landar ca 45 min senare inne i Sveriges nordligaste stad kl 07.45. Där sitter jag på plats. Bara 1 tim och 15 min innan lektionen börjar. Jag hinner iallafall blogga och dricka en kopp inngrodd-kaffe-termos-kaffe. Jag önskar mig förresten en bra liten termos och en såndär mattermos som man kan ha varm mat i som inte är sådär hög, på tal om termosar.

I övrigt börjar en ny kurs i veckan. Fjällsäkerhet. Tippar (och hoppas) på att det blir en aning mera spännande än att lära sig parasollmossor. Mamma Grön berättade imorse att hon fått skrapa rutorna på bilen. Här fick vi skrapa rutorna för första gången för ca två veckor sedan. Förra veckan förärades även Kiruna med ett första försök till snö, dvs snöblandat regn. Bakom huset vi bor i, i skogen, misstänker vi att det då och då knatar runt en björn. Hittade nämligen en urgrävd myrstack i lördags. Det är bara sådana små saker som händer här uppe. Nästa helg ska vi ...öh.. hemmåt. Pite alltså. Jag hoppas på att inte få torgskräck och folkfobi.

1 kommentar:

Ewa sa...

Du får börja med att träffa folk i små doser