1 september 2012

Å tjillevippen

Så hade det gått en vecka till!

Jag jobbar en vecka till och sen får äntligen jag också semester. I vanlig ordning under hösten så är det jaktpremiär efter jaktpremiär och i skrivande stund är det älgjaktspremiären som jag väntar på för det är också skälet till min semester. I år ska jag vara med och jaga själv för första gången! I frysen har vi bara några paket köttfärs kvar och ett par påsar grytbitar så det är dags att fylla på.

Dagarna hos Lina i Björkis förra helgen var som en minisemester. Fjällen är en plats att älska. Lina skulle börja med höstens dragträningar så vi var ute och körde hund mellan varven. Det är en aning livat och taggat när 65 st hundar ska starta efter sin sommarvila. Vi testade även att ha Zäta i spannet och det gick över förväntan.

Idag blir det till att fylla frysen med annat, så som blåbär och hjortron.




Lina lekte med sitt nya objektiv vid stranden utmed Torneträsk så jag och Zäta fick agera modeller

3 kommentarer:

Anonym sa...

<3 loove.

Mo sa...

Lycka till med att fylla frysen

Ewa sa...

God jaktlycka