9 december 2012

Andra advent

Gårdagen blev då sannerligen hektiskt men trevlig. Varje år har 4 H julgröt med tillbehör, lotterier och massa annat juligt. Och det är en hel del som ska fixas innan. Baka, koka gröt, ställa i ordning, duka, fixa, trixa.. blabla.. osv

I år var vi dessutom i den gamla hembygdsgården och vi fick så vackert klara oss utan el för när vi slog på elementen så gick propparna uppe hos oss(!) Lite eld, lite ljus och två feta diesel kanoner rådde dock bot på den värsta kylan och mysigt vart det ju. Tråkigt är att jag inte hann ta ett enda kort igår, det blev för stressigt.

Idag har jag varit risgrynsgrötbakis om man nu kan vara det. Softat i soffan, promenerat med hundarna och blåst lite med skotrarna i 60-70 cm snö. Det har snöat hela helgen. Tidigare höll jag på att sätta pepparkakan i halsen tidigare när jag läste om pojken som inte fick vara pepparkaksgubbe på sin skola. pepparkaksincidenten var tydligen ett "missförstånd". Missförstånd eller ej. Vårt samhälle är, på allvar, på väg att bli en riktigt riktigt tragisk plats. Inget julfirande eller sommaravslutningar i kyrkorna, allt ska könsneutraliseras till absurdum och nu ska ungarna inte få vara pepparkaksgubbar för att det kan verka stötande.

Men skit mig baklänges. Går vi inte en aning för långt med alla dessa... idéer?

Inga kommentarer: