30 juni 2013

Jag och min huva

En oslagbar kompis, oavsett om den sitter på jackan eller tröjan. Täcker och skyddar mina ack så begärliga delar för blodsugarna. Fy fan vad mygg det är ute nu. Glöm det där med att sitta ute tom mitt på dagen för att ta en kopp kaffe i solen. Tro inget annat. Dom väntar runt knuten. 

Det lustiga är att jag tycks vänja mig ändå. Glöm bara ben, klänning och solande på gräsmattan. Det är heldressat som gäller om du inte vill se ut som en puckelpist på hela kroppen. Men visst tusan är det trist. Så fort vi kliver innanför dörren följer ett tjog med in av bara farten som om de vore hemlösa. 

Dag 12 av 13 jobbdagar avklarade. Imorn måste jag ringa vettrisen. Nej inte Zäta denna gång. Lilla Nita har fått nåt i...tadaaa, ögat. Kul. Jättekul. Verkligen.

Godnatt.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Dag 13 av 12 jobbdagar? Nu är jag förvirrad! 😳

Loo sa...

12, 13, 12, 13... Redan trött. Bra start då! Haha