15 februari 2014

Morgon Kalkyler OS

Allt i en salig blandning.

Då vi inte har TV och SVT inte sänder återstår radion. Men det fungerar lika bra. Jag får lite annat gjort som är sådär nödvändigt behövligt. Som att renskriva den där kalkylen för vår renovera-husbyggar-budget. Jag önskar faktiskt bara att jag kunde excel bättre. Det är något sjukt stimulerande med prydliga rader och tydliga uppställningar.

Magen växer, jag får hålla mig borta från huset och Micke, den stackarn, får slita på själv med allt det där tråkiga som fortfarande är kvar innan syllbytet ska ske. Vi längtar grymt tills det är gjort så vi får börja uppbyggnaden istället för som nu, slita bort, bära ut och suga spån i mängder.

Ohhh! Och 3-2 till damerna just nu i hockeyn. Håll i håll i.

Tänkte gå ut och motionera kroppen med lite snöskottning men inte så länge hockeyn pågår. Nita löper och Zidde är på kollo. Det räcker med en tokigt pipig hund, framförallt är det väldigt skönt att slippa vakta på dom 24-7.

3 kommentarer:

Erika sa...

Det ÄR verkligen något helt underbart med prydliga rader och ordning och reda i dokument... Love it!

Det är bra att du håller dig från bygget nurå, du får helt enkelt vara projektledare - det brukar vi kvinnor vara bra på! ;)

Jag tycker att det ska bli sjukt spännande att se uppbyggnationen fortgå, bara synd att man får så jäkla mycket idéer när andra meckar på hemmavid. Kan bli en dyr historia att följa erat "lilla" projekt... ;)

Ta hand om er! KRAM

mo sa...

Kommer ihåg hö. 1956. Vi byggde huset på Tärnvägen och golven skulle fyllas med spån.
vi hade en stor trälåda som vi fyllde och tippade i golven. De var tungt bara med lådan och spånen fylldes mest på den andra sidan. Mats föddes i jan. Klokt att du är hemma och sköter markservicen.

Anonym sa...

Jobba jobba!!