19 maj 2011

Bakslag

När jag drog upp persiennen igårmorse såg det ut såhär... Nog för att snö kan va bra men när det inte längre går att göra nåt i den och det faktiskt är i mitten av maj kan den lika gärna hålla sig borta. Den försvann sen i och för sig till förmån för en fin kväll. Men idag är den tillbaka igen!

Lina passade på att fylla 23 igår och dagen till ära bakade vi en LCHF-tårta då hon dietar. Eller bakade och bakade, rörde ihop skulle jag vilja säga. Jenny, som var äldst i klassen har förresten hoppat av, nu är jag äldst. Hurra. Totalt har nu fyra själar hoppat av sen starten och vi är hela åtta tappra kvar. Det lite lustiga var att jag gissade på att fyra skulle ha hoppat av innan första året var till ända under vår första vecka i Abisko...



Och då det som bekant var onsdag igår var det ju fågelskådarkväll igen (nu är de två obligatoriska gångerna gjorda och jag gråter saligt en skvätt). Vi var ett gäng engagerade ornitologvänner som tittade på Brushanar och Brushane honor (blir det så man säger? Brushane hona, jamena, själva fågeln heter ju Brushane. Förvirrande), strandpipare och annat skräningt. I sjön stod det även tydligt att det var alla dagar som gällde! Vad det var för alla dagar det gällde är det dock ingen som vet. Öppettider kanske eller fågelskådning? Inte kan det vara simning i alla fall, det är Kirunas mest förgiftade sjö så man ska hålla andan om man trillar i.

1 kommentar:

Erika sa...

¨Så deprimerande med snö... Hua. :/ Lite kul med "alla dagar" dock! :D