9 september 2011

Mellan kakbak och brödbak

Dagen före den stora dagen. Älgjakten börjar imorgon här uppe i skogen och det är bara till att förbereda det sista. Själv är jag inte med i jaktlaget utan får tassa efter i Mickes fotspår. Klagar inte nämnvärt då det är rätt så spännande ändå, dessutom måste ju Micke få spräcka nollan innan jag gör det. För.. vi kan kalla det familjefridens skull liksom hähä. Vi får se hur det blir nästa år.
Dagen idag bjuder på mulet väder men tack och lov inget regn. All svamp som plockades tidigare i veckan har torkat. Det är en himla fin grej den där svamptorken och jag skulle nog vilja ha en själv. Man blir lite halvt till sig när den plötsligt bara står där, lite sådär mysigt knubbig. Karl Johan svampen är riktigt mumsig och hittar man dom där superfina hårda som inte tagits i anspråk av larverna, ja då är lyckan gjord. Annars blir det lite husligheter idag mellan skolskrivandet. Bakar kakor, testar torka äpplen och har delat på surdegen Alfred. Han ska förhoppningsvis ge upphov till en god avkomma ikväll!




Knubbiga Karl Johan



SkabbZäta är såklart med Hoho, bättre bli det knappast i svampkorgen

Jo kanske, om man kommit över dessa när de var fina.

Goliat musseronen. Nu gråter jag bara en skvätt istället över ett missat tillfälle

Här har älgen fejat hornen. Kanske var det stortjuren självHösten har kommit ganska lång här men vackert blire

1 kommentar:

Jessica sa...

Jädra naturmupp. Jag älskar dig.