13 oktober 2011

I Kiruna kan dom inte göra en latte

På tal om bloggappar och annat viktigt till mobilen, jo jag kanske lär kunna göra en insats i skrivandet bästa fröken J. Om du lär mig vända bilder rätt! Vart fan gör man det?

En kopp egengjord latte smakade betydligt bättre än den jag köpte i stan igår. I Kiruna vet dom tydligen inte att en latte består av fifty fifty av kaffe och mjölk. Nej dom kör på 3/4 mjölk och sen en gnutta kaffe. Har inte recepten nåt upp hit än eller uteblev den senaste kaffeleveransen? Hursomhelst börjar den få mig att piggna till. Blev akut medvetslös efter en förmiddag med pluggande, gud det dödar verkligen hjärnan! Tog en sån där powernapp. Den varade bara i en timme men då jag bor i Kiruna där man inte behöver följa recept och gängse regler gör det ju inget.

Nu ska jag ta ut Zäta på ett blodspår. Vi får hoppas han hittar för jag kommer fan inte ihåg hur jag gick. Å vet ni, igår lyckades jag locka in en räv! På första försöket! Ja, jag är lyrisk. Skitcoolt ju, den var tillslut bara 5 meter ifrån. Och så tänker nån, överlevde den då? Jo, den kom från "fel" vinkel och det var trång och risigt så när jag såg den och vred på mig såg den mig och stack. Men ändå, gymt! Och så vackra.

1 kommentar:

Jessica sa...

Bästaste person. Jag har ingen aning. Själv laddar jag upp bilderna i picasa (webalbum kopplat till blogger). Finns som alternativ i mobilen. Å sen tar jag dem därifrån, för konstigt nog hamnar de åt rätt håll där å allt.. Men, annars får du sluta fota stående bilder. Haha. Funkar det med. Kaffe skall icket spädas med spen-juice i överkant. Bara till dricktemp. KRAM