3 oktober 2011

Måndagslunch

Hittills har jag gjort massor men inte hälften så mycket av det jag egentligen tänkt. Alltså skolarbete. Varför ska det vara så jädrans svårt med disciplinen!? Dagen bjuder på mulet väder och 7 plusgrader. De håriga och jag har varit på en promenad och på spisen kokar fonden sen kl 9 imorse. Det blir fond på alla de där benen som blivit över sen vi finputsade älgköttet. Sagolikt fint bli det eller som Per Morberg skrev "mina ögon tåras". Sitter proppmätt och belåten efter en sushilunch, gårdagens middagsrester. Vem hade trott att en sådan som jag skulle sitta och äta sushi mitt i skogen!

Både fredagen och lördagen var jag ute och rände i skogen. Micke rände han med i skogen under lördagen, på självaste födelsedagen, men han letade björn (!). I fredags sällskapade jag med en kompis och hennes fågelhundar och i lördags med mig och min fågelskrämmare (Zäta). Fredagen gav en massa fågelkontakt men ingen fågel i handen. Hundarna jobbade jättebra men fjäderfäna ville helt enkelt inte sitta och vänta på att få en dos hagel i baken (vilket man inte kan klandra dem för visst, men det var extremt lätta på vingarna). Lördagen behöver jag inte ens återge. Zäta är som lite mera på hugget i år så att säga. Han tycker det är jättekul såklart men det gör som inte jag. Jag funderar starkt på att enbart låta honom köra vidare på viltspår och i framtiden skaffa en sån där trädskällare. Men det får vi se!

Tjing å tillbaks till plugget.

1 kommentar:

mormor sa...

Om frysen är tom får ni blanda upp med svamp-finns här