19 mars 2012

En såndär vanlig måndag

Måndag och nu startar upploppet snart. Sista tentan (om jag inte måste skriva om den) skrevs i fredags. Sista gången vi hade en föreläsning var förra måndagen. Nu behöver jag inte sätta mig i klassrummet innan den 7 juni, då ska vi redovisa exjobben. Innan det drar igång ska dock en fördjupningsuppgift in i mitten av nästa vecka. Sen, sen börjar jobbet mot slutet! Tänk, 3 månader ehhöö, hemma. Fast jag kommer ju inte enbart att kunna sitta och pilla mig i naveln. Jag måste skaffa mig ett större förråd av självdiciplin. Det jag har i skafferiet lär ju inte räcka i 3 månader.

Lagomt mör i kroppen som jag är idag är det halvsegt att komma igång men jag har då verkligen hela dagen på mig. Micke kommer inte att ramla in förrän vid tio snåret ikväll, det snöar ute och Zäta ska ju ta det lugnt med penicillin i kroppen.

Här är lite bilder från helgen. Hela helgen kändes som en lång lördag. Jag och Micke hade lite snöhyddebyggar läger med ett par få tappra ungdomar. Vi byggde egna igloos för att kunna övernatta i dem sen, grillade korv och hade allmänt trevligt. Det blev uppskattat och ingen frös ihjäl. Jag tror tom att de fick mersmak. Men det känns i kroppens muskler. Blir skönt med en innedag idag.






1 kommentar:

Ewa sa...

Rolig fritid ni har. Måste dock erkänna att jag gärna avstår från både grävning och övernattning.....