11 april 2012

Å det sket sig

Bilder och annat får ni vänta på. Jag glömde såklart min datakabel i Piteå. Min räddning är att mamma och moster ska hälsa på till helgen så de kommer med den lilla men ack så viktiga prylen. Mycket kan en Mac och bra batteritid har den men inte ens den pallar en vecka utan mat om den ska användas. Så ni får göra som på den gamla goda tiden när folk fortfarande läste böcker, använd fantasin och skapa era egna bilder om ni orkar läsa resten av babblet.

Igår var vi in till "stan", bytte Mickes skoter som visade sig vara en skräpskoter mot lite kvalité som pappa säkert skulle ha sagt. Istället för en gul ilsken skidoo står nu en blå harmonisk Yamaha på gården och den går som en marängdröm. Felet med denna historia är att jag också vill ha en egen nu.

Idag blev det en hemmadag. Sju rävar väntade imorse på att bli...avklädda. Nu är det bara 4 kvar. Och nej, vi har inte skjutit alla. Mickes kusin är också delaktig. Jag tog med ett skinn direkt hem, det ska få ligga i frysen ett dygn och sedan ska jag testa fettgarva det. Lyckas det kan det kanske bli en mössa av pälsen..

Å för att avrunda novellen, ikväll är det Game of Thrones igen. Vi gillar.
Amen

2 kommentarer:

Ewa sa...

Amen. Låter som det blir en kanonhelg

Loo sa...

Det tror jag :)