17 april 2012

Gårdagen

Så mulen blev den ju inte alls. Lagom till lunch sken solen för allt vad den var värd och inte en vindpust vågade blåsa ett moln över himlen. Jag var duktig. Hela morgonen satt jag och gjorde undersökningar, alltså letade litteratur, så både hund och jag tyckte att vi förtjänade en skidtur på eftermiddagen. Att den sen ska ingå i mitt exjobb var det ingen baktanke med alls. Förena nytta med nöje alltså, det är rätta bananer.

Vi skidade för allt vad tyg och päls höll och gav oss en rejäl tur på tvåochenhalvtimme. Kameran var självklart med och jag hittade både färska bäverspår, tjädrar (som var för snabba för min kamerahand, tuppen lämnade snällt ett poopspår åt mig att fota ialf) och annat värt att dokumentera till exjobbet. Summa sumarum, en kolossalt fin dag.


På kvällen tränade sambon och jag medans Zätan snarkade gott i soffan. Idag är jag lite mör i både kropp och knopp men jag har ändå lyckats laddat för nästa skidtur. Förmiddagen gick än en gång till undersökningar och nu ska tur nummer två undersökas.

1 kommentar:

Ewa sa...

Vilka fina bilder. Hoppas allt gått lika bra idag