5 november 2012

Idag får jag (inte) glugg

En tandglugg.
Det är dags för de sista tandläkarbesöken sen traumat (tandläkarns ord för olycka låter väldigt.. traumatiserande) mot tanden. 
Idag drar dom ut den.
Imorn sätter dom in den.
Jag får alltså gå med charmglugg i ett dygn.

Ibland är det extra fint att, som nu, bo 8 mil från tandläkarn. 
32 mil tur och retur inom 2 dagar för att få min permanenta tand.
Men tro mig, jag är väldigt glad över att jag i alla fall får en tand så jag slipper ha glugg.
Även fast det kanske hade varit en smula charmigt.

Rättelse
Jag och karma vad gällande tandläkartider verkar inte vara överens. Lägligt till att vi kommit ut på stora vägen ringer en tant och ställer in tiden då tandläkaren tydligen idisslar sin egen frukost. Härligt att höra när vi slirat oss genom blötsnö på en oplogad väg i 2 mil. Var bara att vända då.

Svärmor räddade oss efter halva vägen så Micke slapp köra hela vägen tillbaka, han som ändå var tvungen att åka in till Kiruna.

Bara kavla upp ärmarna nu då och skotta lite snö. Blötsnö.

1 kommentar:

Jessica sa...

Men vilket jäkla påhitt å ställa in.. Har hört att det börjar vara magsjuketider, men lever på hoppet tills det är dags. (Vore ju skönt å få slippa nåt år också!) Du jobbar inte nå nu då, eller?