26 november 2012

Ok-stämpel

Idag har jag varit på en såndär hälsoundersökning via jobbet. Kollat blod- och sockervärde, hörsel, blodtryck, jamen bmi och shit.

Fakta: jag har superhörsel och toppvärden. Dom ville alltså använda mig som skolexempel på en stor fet poster i deras väntrum men jag sa nej, ville inte verka som en dryg jävel. Nej ok jag ljög. Om det sista alltså.

Jag är frisk som en nötkärna, har bättre hörsel än vad man ska ha och börjar bli lika närsynt som en mullvad. Tur att jag kompenserar med nåt för min skumma syn. Minns att jag läste om förare som kör bil med urusel syn förra veckan. Pfj! Sånt gör inte jag, väl... Tror nog att det är dags att boka det där besöket hos optikern och skaffa linser istället.

Men, och detta är ett stort MEN. Jag har blivit 1 cm längre! Fattar ni, 1 cm! Jag kan nu stolt titulera mig som hela 165 cm om någon mot förmodan skulle fråga efter min längd.

Dagens middag fick jag äta i all ensamhet. Färsk lax med camembert, blomkålsmos och avokadoröra. Jättegott.

5 kommentarer:

Ma sa...

Gillar inte det där om att Du blivit längre, känner mig mer och mer som en smurf bredvid. Ser att restaurangen har forsatt delikatess på menyn

Loo sa...

Jag gör mitt bästa! Med menyn iaf när Micke inte är hemma :)

Loo sa...

Förresten, det där med lax och go ost kommer ju från dina idéer ;)

mo sa...

Inmundigade ett mindre "julbord" idag,inte heller så illa

Loo sa...

Nä det lät gott mormor :)