4 januari 2013

Smekmånaden är över

Det kändes bra från första början, kontakten var fin och jisses, visst föll jag för det yttre också. Vi har hunnit med ett par rent underbara turer då allt har stämt. Men så kommer det en tid som med allt annat och man måste kämpa lite mera. Det som föreföll vara så naturligt och lätt blir plötsligt svårt och känns ibland komplicerat. Man tvekar en sekund för länge och allt går åt helvete. Jag hinner fundera en hundradelssekund om ett snyggt yttre kanske var allt jag föll för.

Men så sansar jag mig lite över koppen med kaffe. Vi har det inte så dumt ändå. Vi har trots allt bara börjat lära känna varandra. Att vi sedan ska lära oss ta oss fram i djupsnö också, det kommer nog att ta sin tid. Jag får lov att acceptera. Det är bara att öva på.

Men inte fan är det lätt nu när det snart är en meter med djupsnö överallt.

Tidigare i början av vintern. Det är som mer snö nu.

Typ som här fast det här är ju en bilväg. Det är ju inte direkt en utmaning.

1 kommentar:

Ma sa...

Lite "blida" kanske skulle underlätta