26 mars 2013

Kalas klippning och operation

Efter ett kolhydratstint kalas för lilla F som blev stor i söndags, en klippning och färgning av hår igår hos Jess och operation av tanden idag är jag hyfsat mör.

Själva operationen tog inte lång tid och var inte heller vidare läskig förutom i början. Slafs slafs, skniirk iirk lät det när han snittade upp mitt tandkött mot tandbenet. Rätt upp i hjärnan for ljudet och skapade en rad mer eller mindre panikartade bilder om hur tandkött flög åt alla håll. Det kanske vore en bra idé och ett steg framåt för tandvården om de erbjöd hörlurar med musik i. Jamena bedövningen sköter ju sitt å man känner ju inget, men ljudet. Ljudet av slafs, skirk och knirk. Huuu! Hör hellre borren sju dar i veckan, den är sövande i jämförelse.

Nu ska jag berika världen med min extremcharmiga glugg i några veckor. Och imorgon, imorgon åker jag till Gällivare och får hämt av Micke och vovvarna.

Och då, då ska Zidane få hälsa på vettrisen. Han har (suprise suprise) slagit sönder en tand.
Igen.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Men va äre me era tänder?! :P

Loo sa...

I knooooow! Eller snarar. I don't know :'p

Ma sa...

Snygg i håret, svullen i ansiktet och ett par timmar på tåget. Ha en bra dag och lycka till med Zidde