1 maj 2013

1 maj å inget majtal

Istället dras jag med ett par problem så här ett par dagar senare efter hemkomsten från Öster-Malma.

Ett: Jag kräver konstanta måltider och pannkaka duger inte.
Två: Efter en helg i slottsmiljö har jag svårt att acklimatisera mig till den enkla miljö som råder här hemma. 
Tre: Med ovan nämnda problem i åtanke kräver jag därför konstant uppassning.
Fyra: Uppfylls inte alla dessa önskemål (krav) börjar jag prata snorkigt, accenten övergår till någon slags överklass dialekt från storstan och jag kastar vad än jag har i min närhet på den närmsta som befinner sig i min närhet.

I wish.
Nåja.

Så här såg det ut alltså.

Restaurang och konferensbyggnaden.

Allé allé.

Middagslokalen och publokalen.


Vårt boende.

Slottet.


Det var helt otippat lite mera vår där nere.


Regnade gjorde det också en sväng.

Vilthägnen och två kopulerande vildsvin.


2 kommentarer:

mo sa...

Vilka fina bilder. Jag förstår dina krav. Fick du uppleva vildsvinsjakt?

ma sa...

Vilken "grej" att få vara med om.