18 maj 2013

Gammaldags

Alltså, om någon talat om för mig för en 6 år sedan att jag skulle stå och tvätta trasmattor hade jag väl inte direkt skrattat rätt upp i nyllet på den männskan (för redan då ägde jag ju en trasmatta och även trasmattor måste ju tvättas) men om jag vetat att jag skulle stå och tvätta mattorna i en gammal relik till tvättunna hade jag nog höjt på ögonbrynet. Det är vad jag alltså gjort idag, tvättat kläder och tvättat trasmattor. Dessutom kände jag en husmoderlig tillfredställelse när jag sen hängde upp tvätten ute i ett soligt och varmt väder. Nu känner jag även en önskan att väva trasmattor. 

Nyss hemkommen från eftermiddags jobb, som idag bestod av ett dop, har jag sprättat den röda. Micke är för en gångs skull hemma och vi ska göra sushi. 

3 kommentarer:

ma sa...

Husmor är ordet. Har hämtat hem lite sushi från, blev en riktigt god middag

mo sa...

Inget nytt under solen. Du är fantastisk!

Jessica sa...

De lätt primitiva sakerna rymmer en oväntat stor förnöjsamhet. Husmoderligheten ftw! :P