1 augusti 2013

Å så hamna vi på fyllefest igen, hej

Nej men väl en för 60 års fest för vår far som halvt ovetande fick en överrasknings fest igår. Han var helt ovetandes tills min faster försa sig. Han fyller först om ett par veckor men då vi sällan är alla på samma ställe samtidigt, spridda som små frön som vi är, passade vi på nu då vi faktiskt var det.

Vi är alltså i Piteå nu, sedan i tisdags natt och har avklarat ett veterinär besök, en fest, ett frissabesök och ett hagelbösseköp. Det sistnämnda det klart dyraste.

Men det mest positiva var att Nitas öga verkar vara någon slags inflammation. Kanske inte superbra men och andra sidan kunde det varit värre. Mera ögondroppar av annat slag och så får vi vänta, vänta och se.

Och nu är jag inte längre solkysstsblond. Amen. Jag har liksom min bror blivit lite mörkare och tog helt enkelt det mogna beslutet att testa följa denna naturens gång.

2 kommentarer:

ma sa...

åsså en till

Erika sa...

Så skönt med voppens öga! En inflammation är ju lite lättare att tampas med än många andra åkommor...

Modigt att bryta den blonda vågen! Jag gjorde det i höstas och det var ändå rätt najs. Nu är jag förvisso tillbaka i superblondvärlden igen, men det känns som att en förändring är nära nu... :)

Ha det bra vännen! KRAM