30 augusti 2013

Bussgods

Nä såatte, inte kom paket två idag inte. %€/&%"#!
Bara för att det är helg imorgon så klart. Får inte mitt paket förrän tidigast på måndag då.
Det är alltså andra halvan (eller i princip hela delen) av min hagelbössa som jag väntar på.
Grejen på bilden från igår är förstocken och när vapen skickas måste den vitala delen skickas separat. Det gör alltså vapnet obrukbart. Då vet ni.

Imorse låg första frosten på backen. Jag skulle vara gladare om jag bara inte kände mig så hängig. Jag tror jag har en arme av bacilluskus som ligger på lur i kroppen. Vilket förvisso inte hindrade mig från att följa med och kika lite efter fågel innan middan. Gick igenom ett område där Micke sett fågel i förrgår men inte var det någon hemma idag inte.

Fåret jagade vi inte idag. Dock gjorde vi så igår när två stycken av flocken bestämde sig för att grannen hade grönare gräs på sin sida av staketet. Vilket han också hade men det är icke relevant då de ska hålla sig inom instängslat område. Det visade sig att det enda som krävdes för att de två skulle återvända var att skaka lite med en plastskål full i grönsaker.

Inga kommentarer: