6 november 2011

Förfest

Eller kanske förfirande för idag är sista dagen som tjugonioåring och vi tjuvstartade med ett minikalas i helgen. För hur välplanerat är det att fylla 30 på en måndag?

Mickes föräldrar kom hem från solen i fredags i sällskap med systern och Putte. Lina, Glenn och deras två hundar kom även dom i fredags så det har varit fullt hus hela helgen! Pluggande, jakt och ätande har avlöst varandra. Jag och Lina har en tenta på tisdag (hurra,hurra) så det var bara att bita i det sura äpplet. Men vi fick iallafall en kul fast kort jaktur igår som resulterade i att jag fick skjuta min första ripa efter ett fint jobb av Linas hund Trazzel. Sen åt vi. Det kan hända att vi tog i litegrann. Gravad älgfilé, tjälknöl, pumpasoppa, smörgåstårta, cheesecake, tryfflar, lax och lite annat. Mätta blev vi och gott var det. Burp.

Nu har lugnet lagt sig men det är bara att plocka fram dom satans skolböckerna. Morgondagen kommer knappast att kännas som en födelsedag med frågestund inför tentan men vafan, äldre blir man ändå!

3 kommentarer:

ma sa...

Du blir ju det, inte för att det märks på mig :)). Grattis till ripan

Jessica sa...

Allra underbaraste Lajsaloo, GRATTIS på din dag!!! (Jaja, grattis till död ripa också.) Vet du vad den blötaste fågeln heter? Neder-bööörden. Puss!

Lina sa...

Du är en stor inspiration för mig ska du veta :)