29 november 2011

I min lilla bubbla

Ute är det -19. Vintern kom verkligen när den väl behagade dyka upp. Man går som i ide i början av kallperioden, bildar en bubbla av ullsockar och stickade koftor. Zäta kliver upp ur sängen på morgonen och när man gläntar på dörren så sticker han knappt ut nosen innan han vänder om med sängen i sikte. Men ta det inte för att jag klagar. Man verkar behöva en slags acklimatisering. Det är fint med ett gnistrande täcke och det är vackert att gå ut.


Igår hälsade vi på Lina medan Micke spelade inne i stan. Det var mysigt att få åka i väg en sväng även om det kändes en aning både tomt och konstigt utan Trazzel som hejade när man kom in. Jag tycker om att sitta bland andras julpynt och ljus. Käkade en skumtomte med mintsmak och kom fram till att det funkade. Det finna alltid nån i varje familj som käkar skumtomtar. Det är väl typ jag i våran, fast det brukar inte bli så många.


Nu vankas morgonplugg och mera kaffe!


4 kommentarer:

Ewa sa...

Mintsmak, ät det typ polkagristomtar? Måste testa...

Loo sa...

Typ men ändå inte.. dom är fortfarande skummigt fluffiga men smakar mint

Jessica sa...

Jag trodde de där polkatomtarna skulle va goda, men det är mer som tomte med bismak av tandkräm alternativt munskölj. Blä.

Ewa sa...

Har testat nu, ingen höjdare