7 juli 2012

Det är bara på en kyrkogård i Norrlands inland som en ren kan kryssa mellan gravstenarna

Det kan kanske hända på andra platser med men det känns dock inte lika troligt. Synd bara att jag inte hann få upp kameran, det hela såg rätt så surrealistiskt ut. 

Micke drog ut för att fiska för en stund sedan och lämnade mig och två trötta hundar i soffan. Jag är en smula avis men hinner säkert med ut en annan gång. Här lyser solen fortfarande över trädtopparna om nätterna och jag håller på att längta ihjäl mig till fjällen. Jag har äntligen fått arslet ur och skaffat en ny sovsäck med en förmåga att klara betydligt fler minusgrader än den jag har idag. I veckan var det en natt med minusgrader här och i fjällen är vissa delar av lederna fortfarande täckta av snö. Men vad gör det när naturen här uppe är helt underbar. 



1 kommentar: