22 juli 2012

Mygg i mängder bortskänkes

Idag tog vi en tripp i skogen. Jag, Micke och doggsen. Det var en riktigt ljuvlig sommardag, kanske en aning för varmt för en skogstur. Ja kanske en aning för myggigt också. Inte en bild har jag för jag ville fan inte stanna till en sekund för att ta ett endaste kort. Det är verkligen myggigt i år, det kan jag inte ljuga om. Kan inte låta bli att undra över hur statusen är i fjällen. Hur det är i fjällbjörkskogen kan jag nog räkna ut men jag hoppas att de jävlarna har artigheten nog att hålla sig borta från kalfjället.

Myggfritt? Nu ska vi inte upp på toppen i år men..


Har ni testat refried beans förresten? Skitgott kan jag tala om. Micke gjorde en skål till middan i fredags som gick i en mexikansk anda. Kokade (eller konserverade) svarta bönor steks och mosas grovt i olja med lök, vitlök, chili och kryddor.

1 kommentar:

Ewa sa...

Kocken fortsätter att leverera:) Hoppas på mindre mygg