13 januari 2011

I pluggpauserna

Jo jag hittade tassdojerna men det gick väl sådär. Han verkar inte kunna springa i dom (får skavsår) och det är ju som det unga hundar gör bäst. Så nu måste jag leta nya, i affären.

Satt och kollade på masterchef från Sverige här igårkväll mellan pluggandet. Han Per Moberg är verkligen en speciell... eh, farkost. Läskigt motbjudande och vridet fascinerande på en och samma gång. Men han verkar ju då lyckas med det han gör. Jag skulle kunna vara som han tror jag och jag vet som inte om det är bra eller dåligt. Men det kan ju ha nåt att göra med att jag tycker Jack Nicholson också är en fängslande farkost samtidigt som jag tycker att även han är lätt motbjudande. Undrar vad man får om man mixar Ernst Kirchsteiger, Carl-Jan, Per Moberg, Jack Nicholson och Helge Skoog? En elak snobbig gubbröra med kosmiska tendenser och en pillimarisk ironisk humor som har en förkärlek till mat, inredning och att sitta och skjuta prick på pensionärer kanske.