20 januari 2011

Så var det med det

Dagens lektion enligt följande: Schemalagdtid mellan 09:00-16:00, lunch mellan 12:00-13:00. I verkligheten startar vi faktiskt som planerat 09:00 sen följer en föreläsning på 35 min innan våran lärare kungör att nu blir det fika i 20 min (som kom att bli 30). Därefter fortsätter föreläsningen i 35 min sen är det slutt! Lunch annonserar vår lärare bara 1 timme och 20 min innan utsatt tid. Vi har alltså lunch från 10:40 till kl 13:00. Varför vi inte kan klämma ihop allt och börja tidigare är för att det kan finnas de som bara väljer att komma till 13:oo föreläsningen. Eftermiddagens föreläsning startar mycket riktigt kl 13:00. Efter 45 min är det dags för kaffe. Vi lyckas i alla fall förhandla ner tiden från 20 min till 10 min (det blir alltså ca 17 min egentligen). Sedan fortsätter vi i 35 min till innan det är dags att packa ihop, kl är inte ens tre.

Planerar vår lärare dåligt? Är han kanske en sådan tidsoptimist att han vill gardera sig å det grövsta? Eller utelämnar han faktiskt sådant som skulle vara bra att veta?

Tydligen skulle vi inte ens ha honom. Tvåorna hade en annan som fyllde ut tiden mer än väl. Finns det kanske idag inte mycket mer att säga om ämnet? Det kanske har krympt? Eller så är det inte hans ämne (han är egentligen karteografilärare och vi har nu klimatlära, båda börjar ju iofs på k...). Hursomhelst är det som att Linda Rosing skulle ha en föreläsning i atomfysik. Fast lägg till det en uttråkad, medelålders herre som pratar med en paus mellan varje ord. Kul. Högskola kallas det visst.

3 kommentarer:

Ewa sa...

Huuuga

Jaecka sa...

HAHAHA det där känner jag igen, det kan vi skåla på. SKÅÅÅL

Loo sa...

SKÅÅÅÅL!!!