23 februari 2011

Knorr..

Sitter och lyssnar på finsk radio och väntar på att maten ska bli klar, tuggar nästan på bordet. Det vankas gryta och det är en sådan där gryta som tar tid. Skulle ha börjat tidigare men vi blev medbjudna ut på en hundpromenad Zäta och jag med grannen och hunden Morris. Slår två flugor i en smäll. Hunden får extra motion och jag slipper knata ensam upp och ner, även om det också kan ha sin tjusning. Jag vet inte om jag ska börja bli orolig. Zäta har nu två hundvänner i stan, Trazzel och Morris, båda är kastrater. Snart får dom kanske bilda...herrklubb. Fråga mig inte varför jag lyssnar på finsk radio, jag fattar inte ett skit. Men jag testade att byta till P3 och det kändes inte bra. Kanske för att jag måste lyssna då. Fattar jag inte vad dom säger behöver jag inte lyssna, men det är trevligt med nåt som står på i bakgrunden.

Skolarbete väntas sen, om jag orkar. Måste duscha också. Vi snöar in på glaciärer just nu. Eller glaciologi om man ska vara korrekt (läran om is). Passar ju bra i helveteskylan. Men mera ologi ämnen tycker vi ju om, mera ologi, mera kniviga ord. Hade aldrig anat att det fanns så jäkla mycket att säga om is och istiden. Räcker det inte med att den bredde ut sig över hela Sverige kändes säkert minst så här kallt då. Eller som Emily sa "4 km tjock inlandsis, då kan man inte borra sig ner med en isborr".

Inga kommentarer: