14 februari 2011

Min näsa är kall

Nu har jag uppdaterat mig på bloggar, kikat på fejjan och gått igenom mejlen. Samma sak varenda helg och man hinner som inte ens med datorn. Idag är det kommersens dag, dvs alla hjärtans dag och jag kräks en smula mentalt. Dock fick jag mig ett skrov och en låda mörk choklad, kan som inte bli bättre. Jag är go, glad, mätt och kan inhalera choklad resten av kvällen. Bonus är att jag får lite extra fett i kroppen (var 40 minus imorse i Vittangi), tvivlar på att det hinner göra nån nytta som isolerande lager men inte behöver man känna sig tjock när man får sådant i present i alla fall.

Imorse var det tack och lov inga -40 i Parakka, det var bara -33. Sådana dagar piggnar man bäst till genom att stiga upp 05.30, snöra på sig ett par skidor och bege sig ut i den smällkalla morgonnatten för att hämta in ett par fällor. Ett otippat resultat gjorde dock mödan värt det. Tillbaka i Kiruna i en lägenhet som är kallare än förr. Sitter med två par sockor varav det ena paret i ull. På det ett par tofflor. Status, fortfarande lika kall som lättklädda Lotta som står i kön till Challange.

Förresten, fick Vg på klimattentan. Tjohooo säger jag.

4 kommentarer:

Mamma sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS

Jessica sa...

Grattis till ditt VG! Och du, det är inte en slump att de dricker mycket sprit i ryssland.. ;)

Loo sa...

nej det kan ju finnas en god anledning.. kanske sku testa!

Mormor sa...

Grattis.grattis, det gjorde du bra