7 februari 2011

Måndag hela dagen

Så var tentan i meteorologi skriven och vi går in i nästa nervösa fas, väntan på beskedet om hur det gick. Aldrig får man då riktigt koppla av. Fast det lyckades jag ändå ganska bra med i helgen. Fredan gick iofs mer som i en dimma. Var helt slut i huvvet efter allt pluggande och skrivande. Hade det uppe bland molnen bildligt talat. Lördag och söndag var dock underbart sköna. Lite slappande och whiskeyprovning hos Mickes två kusiner som drog ner medelåldern rejält i byn med sin närvaro. Dock skippade jag whiskeyprovningen, jag provade hur mycket chips jag kunde mula istället. Söndag var Micke sådär lagomt bakis och det passade sig ypperligt att följa med den ena av hans kusiner som skulle sätta ut ett par mårdfällor till skogs. Mellan uppsättningen av den första och andra fällan tyckte Micke att det var en bra idé att mata rävarna i skogen, om inte annat såg han inte lika grön ut efteråt.

Nu är vi tillbaka i stan och jag sitter och funderar över vilken bok jag ska läsa. Bra bok eller skolbok. Bra bok eller skolbok.... Kanske spar jag skolboken till imorn. Den lär ju knappast gå sin väg ändå.

Inga kommentarer: