18 mars 2010

Nu taggar jag inför beach 2010

Micke hittade en sida i Outside imorse som visade hur man skulle räkna ut sitt rekommenderade dagliga intag av kalorier. Man skulle gångra nått med sin vikt och bla bla. Det vanliga.

Mitt resultat blev att jag ska äta ca 850 kalorier de dagar jag inte är vidare fysiskt aktiv. De dagar som jag tränar eller gör annat bra med min kropp ska jag enligt uträkningen äta kring 1200 kalorier. Vidare hävdar även uträkningen att om jag vill gå ner i vikt så ska jag sänka mitt intag med 1000 kcal per dag oavsett om jag tränar eller ej.

Micke har nu därför satt mig på diet inför beach 2010. Varannan dag får jag därför äta 200 kcal (ca fyra st ballerina kladdkaka) och de andra dagarna måste jag desvärre göra mig av med ca 150 kcal då jag ligger på överskott. Dessa dagar får jag enbart dricka vatten och bör sedan helst kräkas minst två gånger.

Nån som vill göra testet?

2 kommentarer:

Erika sa...

Höhö... Det lät ju verkligen hälsosamt... Eller så inte.

Undrar vad den där uträkningen tycker att jag ska äta? Typ, 0 kalorier/dag de dagar jag inte gör något särskilt, och lite vatten de dagar jag tränar... HAHHAHAAAA!

Loo sa...

eller hur! Kan det möjligen vara så att det är nå fel nånstans i den där uträkningen :q