31 mars 2010

För den stora galakvällen så ska vi sy modellen

Jag sitter med bryderier. Zidde ska premiära på fredag. Nej han ska inte på en debutantbal men det är ganska bra nära ändå. Han ska på utställning och det är ett helt företag ser ni. Han ska badas, fönas, trimmas, putsas, vaxas..nej visst, det gör man med bilar. Badas ska han dock. Tänkte att hans krage skulle gå från smutsgrå till hyfsat vit i alla fall. Sen hörde jag att om man har en korthårig hund kan man dra med en nylonstrumpa över pälsen, då ska den visst bli alldeles glansig och fin. Jag får inte heller glömma att matcha hunden. Bara jag inte har ljusa byxor. Gud nej. Zidde är ju ganska ljus och tänk bara hur det skulle se ut. Han skulle ju försvinna! Det enda man skulle se är ett par svarta fläckar. Som om jag skulle glömt att tvätta mina byxor, hu så pinsamt. Vidare ska dom springa vackert (visste att alla år i joggingspåret skulle visa sig vara bra att ha) och stå stilla. Låter ju inte vidare komplicerat, vem som helst kan väl stå stilla. Ska väl inte vara någon konst för en unghund med myror i kroppen.

1 kommentar:

Erika sa...

Jag förväntar mig en full rapport av Ziddes vänstervarvspremiär! :P Det kommer säkert att gå skitabra!

*håller tummarna*