12 april 2010

Godmorgon och välkommen tillbaka till världen

Steg upp klockan sex imorse. Det har tagit sin lilla tid att uppdatera sig om omvärlden.. inte för att jag bänkade mig här det första jag gjorde men närapå. För er som är intresserade av vad jag gjort så har jag fiskat, fiskat och fiskat. Den planerade veckolånga turen till skidor i fjällen uteblev då jag som sagt så smidigt lyckades landa på min egen fot (som för övrigt inte är bra än). Otaliga kommer de perfekta vårdagar att vara som jag inte kan ge mig ut och springa på.

Men tillbaka till fisket. Här kommer en kort sammanfattning: Jag leder. (Va? var det ingen tävling? Kom igen, nåt kul måste jag ju få ha). Micke och jag har ränt till älven så gott som varje dag. Ibland med sällskap av övriga i familjen Pekkari och ibland utan. Det blir som ett gift det där tillslut. Några fina harrar har vi fått och lite fiskrens har Zidde fått, eller snott.

För övrigt funderar jag på en ny karriär. Tänker mig fronfigur åt solstickan. Ni vet, den där blå tändsticksasken med en vit unge på med en alldeles för stor tändsticka i handen. Borde det inte vara dags att förnya sig lite. Jag skulle passa perfekt, tom bättre. Mitt ansikte är läckert brunt efter alla dagar på isen och bara jag blottar lite av halsen sen så förstår vem som helst att resten av mig är lika ljus som en tändsticka är i övrigt.

Idag får jag dock vänta med att bättra på brännan. Som tur är kan jag sitta klistrad här så jag inte går miste om vad som händer i världen (läs Piteå). Pratade med fröken J igår. Det är smått fascinerande hur myckest som hinner hända bara under en vecka.

1 kommentar:

Jessica sa...

hähähä solstickan....!! ;D