1 februari 2010

Februari månad och matutmaningen

Ingen har väl då glömt löftet Micke gav tidigare om att laga en ny måltid åt mig varje dag under februari månad? Jag har det inte. Vi har kommit överens om att dispens ges vid sjukdom och jobb som gör att han inte befinner sig i Piteå.

Till höger på sidan kommer jag varje dag alltså att presentera rätten som han ska överraska med. Den kommer att betygsättas efter smak, presentation, uppfinningsrikedom, färg och konsistens. Jag har inga krav på att det måste vara hummer, rådjur och kaviar som ska serveras. Nej, efter lite eftertanke kom jag fram till att det vore trist att behöva leva på nudlar och gröt nästkommande månad. Det kan således vara enkla råvaror som med fantasirika medel förvandlas till gastronomiska rätter. Jag ska bara påpeka än en gång att mina krav inte är höga. Inte alls.

Om någon tycker att nåt verkar intressant så är det bara att hojta, recept kan vi säkert ordna mot lite mutor.

Inga kommentarer: