2 februari 2010

Regnet det bara öser ner..

..eller är det kanske snö som faller!

När ska det behaga bli bättre väder. Tyckte jag var skitsmart som passade på att frosta av frysen igårkväll när det ändå var så kallt. Tänkte att nu har det väl ändå snöat klart. Självfallet hade det inte det. Snön vräker ner utanför fönstret. SMHI hade tydligen gått ut med en klass-1 varning igårkväll. Varför tittar jag aldrig på nyheterna? För att kunna rosta bröd fick jag gå ut på balkongen och gräva efter rätt kasse i snön. Godmorgon.

I går kväll var vi på en rävsnarningskurs. Ett steg i ledet mot en jägarexamen. Zidde övar hemma. Hans senaste offer är brandapan Flammy. Jag väntar bara på att han ska börja dra ur fyllningen ur hålet på magen som han åstadkommit. Stympat honom har han redan gjort och Flammys svans är nu ett minne blott.


1 kommentar:

Jessica sa...

Men underbart med snö, det är ju så vitt och fluffigt och vintrigt vackert!!

Ja, jag ljuger. Död åt kung Bore.