8 maj 2012

Goa grejer

Nej jag har inte fått en knäpp eller blivit ett hälsofreak över en natt. Anledningen till att bloggen svämmar över av matbilder är följande: jag sitter hemma om dagarna, jag sitter hemma och skriver och skriver på mitt förbenade exjobb. Visst tar jag mig ut, jag har ändå hund men samtidigt är det lite kul att vara småkreativ. Nu är jag ingen sockergris men jag har ändå tänkt minimera riskerna till att sånt onödigt åker ner. 

..Och så var vi framme vid bilden nedan och dess historia. Jag hittade dadlar i kylen som legat ett tag men som fortfarande var ok. Så jag drog mig till minnes om nån mix med dadlar, eller om det var fikon. Men sak samma. Jag blandade dadlar, valnötter, sesamfrön, 70% mörk choklad och en gnutta äkta vanilj. Körde full fräs i mixern. Sen hade jag en... massa. Den formade jag till små kulor som jag rullade i cocos. Låter det äckligt? Jag tyckte att det var skitgott. Men sen är jag som jag är.


3 kommentarer:

Ewa sa...

Ingen färsk persilja i smeten?

Loo sa...

tänkte att det kanske sku skära sig

Ewa sa...

Troligen :)