7 januari 2012

Dagarna efter

Julen, nyår och allt det där är över. Inte tjugonde knut dock. Tjugonde knut åker granen ut och ja, våran gran får vara kvar tills dess. Det är den värd, 4-5 meter som den var och den krävde sin insats. Resten åker väl (som för det flesta) i helgen.

Ledigheten är lång från skolan, fast nog har jag också ett par grejer som kräver min uppmärksamhet. Helst en ligger i ett hörn och hånar mig när jag går förbi men jag hör som inte riktigt så bra då. Än iallafall. Jag ska jobba åt den Store till veckan, skolbänken hägrar på riktigt med en fysisk närvaro först den 23.

Jakten då, ja den har varit vilande för er som nu kanske är intresserade, eller bara låtsas. Ingen räv har fallit än men vintern är lång. Tiden räcker som inte riktigt till och vädret har väl inte varit vidare gynnsamt.

Men ikväll slappar vi. Ripa, tjäder och blåbärsmousse har förgyllt kvällen och jag säger bara: buurp. Liksom igår.