24 januari 2012

Från dröm till mardröm


Morgonens promenad var som att vandra runt i en frostigt glaserad tårta i pastelliga färger. Sockertoppsgranar inbäddade i mjukt fluffigt florsocker och en himmel som skiftade i svaga rosa, gula och lila toner. Man ville som bara ta en tugga. Å så hade jag inte kameran med, såklart. Det var ett minus framför tvenne siffror på termometern så jag tyckte den kunde få stanna hemma men jag ångrar mig grymt.

Nu måste jag börja läsa den där boken. Det visade sig att vår lärare verkar vara en grym opportunist eller så är han jävligt dålig på att räkna. 2 veckor till tentan skrev han i går när han introducerade sig själv och kursen. Det var inte ens 1 och en halv vecka till tentan vilket betyder att vi ska läsa in 600 sidor facklitteratur om företagande innan nästa torsdag. Hade varit vackert av han att gå ut med det tidigare kanske. Det lär gå åt en heeel del kaffe.

1 kommentar:

Ewa sa...

Power to the people