11 januari 2012

Jag i en traktor

Så fick jag nytta av det där traktorkortet jag tog i gymnasiet. Ja förutom att det kommer till nytta varje gång jag kör skoter då. Men i veckan brummar jag alltså runt i en sån där mackapär på fyra stora hjul. Jag fick tillfälle till lite extra arbete åt den Store i veckan, fint när vi fortfarande inte har nån skola. Att köra traktor är förvånansvärt kul och inte har dom de allt för dumt dom där gubbarna som skumpar runt i en. Nu gör jag ju inte bara det, men det sätter liksom lite guldkant på jobbvardagen.

Zäta han är kåt. Japp, ni läste rätt. En tik i byn löper och hans hormoner har till vårat förtret stoppat ner den där polletten en bit längre ner. Det klickade. Och även om han inte har fått praktisk erfarenhet i ämnet så verkar det teoretiskt som att han fattar att han hellre hade varit nån annanstans än här hemma med oss. Vilket han såklart påtalar ungefär från arla morgonstund fram till sena kvällen. Oavsett hur mycket fysisk och psykisk motion han får. Det är inte kul.

Nu ska jag lägga mig. Förkylningsfrank står nämligen på tröskeln.

1 kommentar:

Ewa sa...

Kurera Dig och (släng Z i källaren)