14 januari 2012

Lördagssoft, tillslut

Det tar på krafterna att jobba när det är nytt. Dagen blev dessutom längre än tänkt och det gjorde mig knappast piggare. Men nu är jag hemma och efter en dusch och en powernap är jag väl en gnutta mera vaken än innan. Micke kockar för fullt i köket, det vankas älgfilé.

Igår spräckte vi äntligen nollan i rävjakten och Micke fick skjuta den första räven på vak. En otroligt fin räv var det, tjock päls och vacker färg. Vi tar hand om alla pälsar så länge de inte har skabb. Än har jag ingen symaskin som kan sy i skinn men förhoppningsvis ska jag komma över någon snart. Skulle vilja testa att sy en mössa ser ni. Vad som var mindre bra var att vi tror att vi såg en mårdhund igår också. Micke kollade spåren idag i dagsljus och det verkar vara så att vi har en i trakterna. De kan sprida dvärgbandmask från Finland så den vill vi helst inte ha kvar. Vi får hoppas att den återvänder.

Nu, mat!




Inga kommentarer: