17 januari 2012

Livet vid älven

Hemma idag och fast jag har suttit och plöjt fyra böcker imorse i jakt efter fakta om myrmalmsbrytning kan jag inte klaga. Skönt att ha en hemmadag och skönt att komma ut på vår första skidtur! Hittills har jag bara sparkat med Zäta, dels för att bygga upp lite dragmuskler och dels för att isarna har varit kassa här också. Men idag tog vi premiärturen på mina gamla skogsskidor! Vi trotsade inte våran lycka utan höll oss efter iskanten och trots det 15 minusgraderna var det ruggigt härligt.

Nu ska jag ta tillfället i akt att börja sy lite. Ska fixa några smarta förvaringspåsar och gardiner till arken. Det mobila hemmet ni vet. Vecka tio kommer den funka som vårt hem igen om vi inte tar oss ut innan. Och såklart måste man ha gardiner, man ser ju fisken bättre i hålet om det inte är så ljust "inomhus".


Vårat hem skymtas uppe på kullen sett från isen



Hittade några äldre bilder då jag snokade runt som jag glömt att lägga upp. Detta är från Vasse uppe vid Björkliden på min första hundspannstur. Följde med Lina till en bekant till henne som har hundspannsföretag. Det var en upplevelse kan jag säga.


Inga kommentarer: